Емпатія важлива у роботі адвоката

Головна сторінка » Новини » Емпатія важлива у роботі адвоката

Українська фундація правової допомоги спільно з партнерами провела опитування серед представників вразливих до ВІЛ груп населення: робітників комерційного сексу та споживачів ін’єкційних наркотиків. До опитування було запрошено 81 людину — представника спільноти.

Фундація почала співпрацю з сервісними організаціями, залучаючи адвокатів. Поки ми готуємо спільні заходи, ми дізнались про готовність представників вразливих груп працювати з адвокатами. За результатами нашого опитування,  вразливі групи постійно зіштовхуються з випадками порушення їхніх прав, основні ситуації, що були зазначені: звільнення з роботи через перебування на ЗПТ, домашнє насилля, позбавлення материнських (батьківських) прав, пошкодження та знищення особистого майна.

Опитування показало, що 45% респондентів не звертались до адвокатів і не планують, 36,8% розглядають можливість звернення, у той час, як 18,2% регулярно звертаються за послугами правників.

Головні перешкоди у зверненні до адвоката – неможливість сплатити послуги адвоката (72,7%) та недовіра до правників (18,2%).

Фундація також поцікавилась основними причинами недовіри до адвоката. Так, на думку клієнтів сервісних організацій:

  • адвокати не зацікавлені працювати з вразливими групами населення, не приховують негативного ставлення до наркозалежних;
  • клієнти бояться розкрити свій статус або діагноз;
  • впевненість, що адвокати не зацікавлені у взаємодії з вразливими групами населення;
  • занадто великі ціни за правову допомогу.

На думку учасників опитування, налагодити ефективну комунікацію між адвокатом та вразливими групами населення допоможуть:

  • толерантне ставлення до наркозалежних, відсутність розподілу людей за статусом;
  • спеціалізоване навчання, розуміння адвокатом проблем цільової аудиторії;
  • зацікавленість, небайдужість, відсутність стигми та дискримінації в адвокатів до клієнтів “зі статусом”;
  • заглиблення адвоката в суть проблеми клієнта, побудова довірливих стосунків;
  • правова грамотність клієнтів;
  • співмірна ціна оплати послуг адвоката з можливостями клієнта.

Що може покращити взаємодію адвоката та представника цільової аудиторії? Чи реально подолати бар’єр недовіри між клієнтами та адвокатами? Якщо так, то яким чином? — на ці питання нам відповіла адвокат-експерт Валерія Коломієць:

“Як видно з дослідження, представники уразливих категорій людей бояться звертатися до адвокатів, зокрема, через страх осуду та стигматизації. Насправді, хибно вважати, що при зверненні за захистом, людина обовязково зіштовхнеться із нерозумінням та зневажливим ставленням. Оскільки для кожного адвоката важливим у взаємодії із клієнтами цільової аудиторії є налагодження довіри уже при першій зустрічі. Емпатія є важливою для якісної роботи адвоката, розвиток якого набуває чим раз більшої популярності у професійному середовищі. Подолання бар’єру між адвокатами та різними категоріями людей, що звертаються до нас за правничою допомогою, проблема котра важлива для обох сторін і стосується не лише роботи із уразливими категоріями людей. Саме тому постійне підвищення кваліфікації та soft skills адвокатами є запорукою не лише підвищенню довіри клієнтів, але й покращення надання якості правничої допомоги”

Адвокати готові та зацікавлені у співпраці з клієнтами, не зважаючи на вразливість та особливості статусу. Фундація бачить реальні прогалини у взаємодії та вже скоро представить можливості розв’язання проблеми. Дякуємо нашим партнерам ВБО “Конвіктус” та ГО “ВОНА” за допомогу у проведенні опитування.

Діяльність проходить за підтримки Програми «Громадське здоров’я” Міжнародний фонд «Відродження»