Координаторка проектів Фундації Шейлат Афолабі розповіла про популярні функції мобільного додатку “Моя громада” під час передачі “Час змін” тернопільського телеканалу.
Сьогодні багато хто з нас не може уявити себе без смартфона в руках. Це вже не просто засіб для зв’язку, але і зручний інструмент, який дозволяє, не виходячи з дому, оплатити комунальні послуги, придбати квитки в кіно, замовити подарунок для рідних до Нового року. Тому кількість онлайн-сервісів постійно зростає, причому їх впроваджують не тільки комерційні підприємства, а й державні органи в тісній співпраці з громадськими організаціями. Один з прикладів такої спільної роботи – мобільний додаток “Моя громада”. Детально про нього в ефірі телеканалу “Тернопіль 1” розповіла координаторка проектів Української фундації правової допомоги Шейлат Афолабі.
“Минулого року ми зіштовхнулися з такою ситуацією, що, на жаль, органи влади, не завжди надають послуги, які дійсно необхідні місцевому населенню, – пояснює співрозмовниця. – На офіційних сайтах може знаходитись кілька не завжди працюючих реєстрів або ж люди не розуміють, як ними користуватися. З іншого боку, підключення державних реєстрів не завжди можливо. Тому за підтримки Міжнародного фонду “Відродження” ми з розробниками створили додаток, в який можуть бути інтегровані будь-які сервіси”, – зазначила спікерка.
Шелат Афолабі пояснила, що спочатку був організований конкурс серед громад, які бажали взяти участь у створенні подібної програми. У конкурсі виграли представники п’яти областей. Разом з кожним переможцем Фундація здійснила дослідження, в межах якого були проведені також опитування і комплексний аналіз інформації з приводу того, які послуги цікавлять місцевих жителів. Відповідно до цих результатів надалі були розроблені окремі блоки в додатку. Потім команда шукала вже існуючі мобільні сервіси, створені державними службами. Все це інтегрували в “Моя громада”.
Спікерка наголосила на важливості участі представників влади у створенні мобільного додатку, адже саме вони допомагають на місцевому рівні адмініструвати мобільний додаток і давати його користувачам зворотний зв’язок. Також Шейлат уточнила, що зараз можна легко і без великих фінансових витрат адаптувати даний додаток під будь-яку область, громаду, та інтегрувати в нього будь-який сервіс.
Один з учасників програми, інженер-програміст ДП “Газпостач” Олександр Калита, зазначив, що не проти додати в “Моя громада” сервіс їх підприємства, який дозволяє користувачам надавати дані лічильників і здійснювати оплату за послуги газопостачання.
Далі ведучий “Час змін” Руслан Кулик поцікавився у Шейлат, які сервіси додатку виявилися найпопулярнішими серед населення.
“Новини громади, серед яких попередження про негоду, ожеледі і погану видимість на дорогах, а також функція запису до конкретного фахівця, сервіси органів місцевого самоурядовання і комунальних служб”, – відповіла менеджерка.
Додаток є на Google Play та незабаром з’явиться в Apple store. Більше інформації про нього ви знайдете в нашій рубриці “Tech LAB“. Там же громада, яка бажає адаптувати цю програму під себе, може залишити свою заявку.